Broşura “Cele 15 sate premium din judeţul Sibiu”

Brosura 15 sate Premium

(ID) La începutul lunii mai 2011 Fundaţia HERITAS a făcut oficial cunoscută o nouă publicaţie care pune accentul pe zona rurală a judeţului Sibiu. Lansarea broşurii “Cele 15 sate premium din judeţul Sibiu” s-a făcut la demararea festivalului Huet.Urban în cadrul vernisării expoziţiei cu acelaşi nume, la Galeria Atrium din…chiar Piaţa Huet.   A apărut astfel o publicaţie care prezintă 15 locaţii de excepţie din judeţul nostru cu un mare potenţial de a se dezvolta pe viitor în atracţii turistice pentru un grup ţintă deosebit, turistul cultural. Este astfel vorba de ceea ce trebuie să ofere un obiectiv turistic din punct de vedere al peisajului, al istoriei locului, al păstrării arhitecturii clădirilor, al amenajării spaţiului public astfel încât să fie în armonie cu satul, de posibilităţile de cazare şi varietatea gastronomică de la faţa locului.

De ce 15 sate din judeţul Sibiu? Acestea au fost cele identificate în anul 2010 în cadrul proiectului de cooperare româno-german „Întărirea potenţialului pentru turismul cultural în satele transilvane” (Consiliul Judeţean Sibiu – Societatea Germană pentru Cooperare Tehnică, GTZ) ca fiind sate premium. Vă propunem astfel să faceţi cât de curând un popas la Alma Vii, Aţel, Biertan, Boarta, Bruiu, Cârţa, Copşa Mare, Dealu Frumos, Fântânele, Hosman, Mălăncrav, Merghindeal, Movile, Richiş şi Stejarişu şi să vă convingeţi de farmecul locurilor. E vorba aici de recunoaşterea potenţialului turistic al localităţilor şi nu infrastructura turistică deja existentă. Aceasta deoarece pe viitor grija principală trebuie să fie aceea de a păstra şi valorifica potenţialul existent!

Aportul membrilor comunităţii locale, cât de activi şi plini de iniţiativă sunt aceştia, sunt factori hotărâtori în dezvoltarea satelor într-o direcţie bună. În majoritatea celor 15 sate există grupuri de iniţiativă, în special private, care imprimă comunităţilor în care trăiesc un elan deosebit. Un alt subiect de mare importanţă se referă la avantajele pe care o promovare comună a acestor sate le prezintă: se poate face o publicitate comună, resursele financiare şi de specialitate pot fi aplicate grupat şi mai direcţionat şi se îmbunătăţeşte perspectiva de ansamblu asupra ofertei pentru diferitele categorii ţintă de turişti.

Elaborarea şi diseminarea acestei broşuri cuprinzând descrierea celor 15 sate premium din judeţul Sibiu este un prim pas în vederea promovării şi constituirii într-o reţea a acestor sate. Astfel se urmăreşte promovarea spiritului de competiţiei între diferitele comunităţi locale pentru implicarea în vederea protejării patrimoniului cultural. Desigur că în calitate de iniţiatori ai acestui proiect noi vom sprijini şi pe viitor iniţiativele de dezvoltare a satelor nostre transilvănene. Interesul nostru va fi direcţionat mai cu seamă către acele comunităţi şi autorităţi locale care se implică în păstrarea potenţialului turistic.

Sperăm să vă bucuraţi atât de lectura acestei broşuri cât şi de plăcerea de a descoperi această regiune! Cele 15 sate vă pot oferi multe lucruri interesante, iar impresiile lăsate vor fi o combinaţie între peisajul arhitectural şi cel natural. Vă dorim o călătorie plăcută şi păstraţi-vă mereu vie curiozitatea de a descoperi ceva nou!

Broşura este disponibilă în limbile română şi germană, va fi distribuită CIT-urilor din judeţul Sibiu, pensiunilor şi organizaţiilor prezente la faţa locului în satele premium, precum şi la târguri de turism din ţară şi din străinătate.